راهنمای خرید هارد اکسترنال

راهنمای خرید هارد اکسترنال

با وجود پیشرفت در کیفیت و زیبایی حافظه های اکسترنال  که در بازار وجود دارد انتخاب را برای کاربران بسیار دشوار شده است با این وجود برای انتخاب، مهم ترین نکته در ابتدا مشخص کردن میزان ظرفیت مورد نیاز میباشد. پس از آن به دنبال ویژگی های دیگری که در این مقاله ذکر شده است میتوان حافظه مورد نیاز خود را انتخاب کنیم.

با وجود گستردگی هایی که در حافظه ها بوجود آمده است اما همچنان هارد دیسک ها از محبوبیت خاصی در میان کاربران بهره میبرد که به مهم ترین دلیل آن میتوان به هزینه قیمتی آن اشاره کرد. هارد دیسک ها را با توضیح مختصری  به دوسته تقسیم میکنیم و در ادامه به بررسی بیشتر هارد دیسک های اکسترنال میپردازیم .

  • دسته اول هاردهای اینترنال هستند که در داخل لپ تاپ یا سیستم های کامپیوتری خانگی بکار میرود که کابل اتصال دهنده به سیستم اصلی SATA میباشد.
  • دسته دوم هاردهای اکسترنال برای ذخیره اطلاعات خارج از کامپیوتر بکار میرود. کابل مورد استفاده برای آن USB می باشد.

هارد های اکسترنال خود به دو دسته هارد قابل حمل  و هارد رومیزی تقسیم میشود. هاددیسک های قابل حمل که بطور کامل در مورد انواع برندهای آن در متن زیر بررسی شده است که ظرفیت های آن از ظرفیت هاردهای رومیزی کمتر میباشد و اما در رابطه با  هاردهای رومیزی که برای آرشیو کردن اطلاعات در حجم بالا بسیار مناسب است . اما بدلیل وزن و حجم نسبتا بالا براحتی قابل حمل نیستند. ظرفیت های آنها بین 6 ، 10، 14 و گاها 40 ترابایت نیز هستند.بنابراین این بسیار مهم است که ابتدا شما ظرفیت مورد نیاز خود را بسنجید و سپس انتخاب نمایید.

راهنمای خرید هارد اکسترنال
هاردهای دسکتاپی رو میزی
راهنمای خرید هارد اکسترنال
هارد دسکتاپی رومیزی با ظرفیت بالا

راهنمای خرید هارد اکسترنال و اس اس دی

امروزه در عصر تکنولوژی نمیتوان نیاز افراد به وسیله ای برای ذخیره سازی و مهم تر از آن نگه داری امن اطلاعات را نادیده گرفت.

بنابراین برای دست یافتن به بهترین نوع هارد اکسترنال یا ssd  نیاز به اطلاعاتی داریم که ما در این نوشته آنها را در اختیار شما قرار میدهیم.

در برخی از برندها ضد ضربه بودن هاردها عنوان شده است که در برابر افتادن هارد یا شوک مقاوم هستند. در برخی دیگر از هاردها ضد آب بودن هارد به یکی از جذابیت ها برای کاربران تبدیل شده است . این مزیت ها باعث شده است علاوه بر حسن محصول، آنها را نسبت به دیگر هاردها بزرگتر نشان دهد در صورتی که هاردهای دیگر براحتی در جیب جا میشوند. بعضی دیگر جایی برای نگه داری کابل بر روی هارد خود تعبیه کردن که این خود باعث جلوگیری از گم شدن هاردها میشود.

هارد ssd  کیفیت و سرعت انتقال بیشتری دارد. به شکلی که برای گرفتن نسخه پشتیبانی با سرعت بسیار بالایی صورت میگیرد.بطور کلی دوام ssd بیشتر است. سر و صدایی که این هارد تولید میکند بسیار کم است.

هارد HDD بخریم یا SSD؟

راهنمای خرید هارد اکسترنال
راهنمایی ومشخصات خرید هارد اکسترنال

هاردی که استفاده میکنید بستگی به نوع استفاده شما از آن دارد. اگر میخواهید از  هارد برای ذخیره طولانی مدت بکاپ استفاده کنید هارد HDD را پیشنهاد میکنیم.

به طور کلی هارد HDD قیمت مناسبتری نسبت به SSD دارد . قابل ذکر و توجه است که SSD سرعت چند برابری نسبت به هارد HDDدارد . سرعت هارد نقش بسیار مهمی در انتخاب اکثر کاربران دارد . کسانی که میخواهند بطور پیوسته از اطلاعات استفاده کنند و سیستم عامل آنها سریع بالا بیاید هارد SSD  بهترین گزینه برای آنها میباشد. هارد های SSD  اطلاعات را سریع میخواندد و مینویسند.

نوع دیگری از هاردها هستند که دارای ابعاد بزرگتر و سنگین تری هستند که طبعا سرعت و فضای ذخیره سازی بیشتری هم دارند. این هاردها بصورت رومیزی و ایستاده قرار میگیرند و دارای آداپتور  هستند.

پیشنهاد ویژه:

خرید هارد اس اس دی اینترنال وسترن دیجیتال 240 گیگا بایت مدل WDS240G2G0A GREEN کلیک کنید

چه نوع هاردی مورد نیاز ما هستند؟اکسترنال یا اینترنال؟

شما هر نوع هاردی که داشته باشید باز هم بعد از چند سال نیاز به یک هارد جدید جهت بک آپ گیری اطلاعات خود نیاز دارید که این خود به عنوان هارد یدک میباشد. هارد های اکسترنال HDD  بهترین گزینه برای انتقال  و ذخیره سازی اطلاعات است . شما تنها با داشتن پورت USB (یو اس بی ) میتوانید این هارد را با خود حمل کتید و روی هر دستگاهی استفاده کنید. این کابل ها  دارای پورت USB 2 و USB3 و USB3.1 که بترتیب دارای حداقل  تا  حداکثر سرعت را دارا میباشند . که پیشنهاد ما پورت های USB3.1 میباشد.

هارد اینترنال
بررسی هارد اینترنال و مقایسه با اکسترنال

8 عامل مهم در خرید هارد که باید به آن توجه کنید:

  • ظریفیت هارد دیسک ها
  • قیمت هارد
  • سرعت انتقال داده ها 
  • درگاه ها 
  • تکنولوژی ذخیره سازی
  • حمل پذیری و دوام 
  • امنیت
  • گارانتی

چه نوع ظرفیتی انتخاب کنیم ؟

این تصمیم بسته به حجم اطلاعات شما متفاوت است. اگر اطلاعات شما کم هستند پیشنهاد ما ssd است به دلیل اینکه این هاردها سرعت بسیار بالایی نسبت به هارد HDDدارد. ظرفیت این هارد SSD از 120گیگ تا 4 ترابایت میباشد. هارد های ساتا از ظرفیت 500 گیگ تا 20 ترا بایت میباشند . هر دوی این هاردها قابل حمل میباشد. هاردهای 1 و 2 ترا بایت بیشترین میزان فروش و طرفدار را دارند. بهتر است در ابتدا مقدار ظرفیت هارد خود را مشخص کنید سپس به دنبال عوامل دیگر در انتخاب هارد باشید.

چنانچه بیشتر فایل های شما بصورت وورد و اکسل هستند هاردهای SSD پیشنهاد ما به شما هستند. اگر فایل های شما بیشتر عکس ، ویدئو و موزیک هستند هاردهای 1 یا 2 ترابایت برای شما مناسب هستند.

مقایسه برندهای  مختلف هارد

برند لسی( LACIE):

یکی از بهترین هاردهای موجود در دنیا لسی از یک شرکت فرانسوی هستند که  این هارد بدلیل سرعت بسیار بالای انتقال داده و مقاومت آن محبوبیت بسیار زیادی در بین کاربران دارد. مدل هایی از این برند هستند که قایلیت وای فای را دارند که بدینوسیله بدون نیاز به کابل میتوان داده های خود را انتقال دهید.

هارد اکسترنال لسی
بررسی کامل هارد اکسترنال لسی

برند وسترن دیجیتال (Western digital):

دومین برند پیشنهادی ما به شما از نظر سرعت وسترن میباشد. کابل رابط این هارد USB 3 میباشد که همین امر باعث افزایش سرعت انتقال داده میباشد. جنس هاردهای وسترن دیجیتال از پلاستیک میباشد که برابر برخی از ضربات شدید مقاومت خوبی دارند. طراحی ظاهری این هاردها بسیار چشم نواز و منحصر بفرد هستند چه از لحاظ طراحی که به دوصورت ساده و هاشور زده و چه از نظر رنگبندی جذابی که دارند کاربران زیادی را  به سمت خود کشانده است.از دیگر قابلیت های برجسته این هاردها قابلیت رمزنگاری سخت افزاری با استفاده از الگوریتم AES-256BIT میباشد. با استفاده از این فناوری کاربر میتواند از اطلاعات خود در مواقعی که هارد خود را گم میکند یا دزدیده میشود  محافظت کند.

پیشنهاد ویژه :

برای خرید هارد دیسک وسترن دیجیتال مای پاسپورت 1ترا بایت کلیک کنید.

برای خرید هارد دیسک وسترن دیجیتال مای پاسپورت اولترا 2ترا بایت کلیک کنید.

هارد اکسترنال وسترن مای پاسپورت
بررسی کامل هارد وسترن دیجیتال مای پاسپورت

برند سیگیت (Seagate):

سومین برندی که در کیفیت و قیمت با وسترن دیجیتال رقابت سرسختانه ای دارد برند سیگیت است.این شرکت طرحی برای بازگرداندن اطلاعات برای مدت دو سال را در اختیار کاربران قرار داده است. یکی از مزیت های مهم برند سیگیت ذخیره سازی داده ها برخلاف گذشته که بصورت افقی بود بصورت عمودی است. برتری این روش این است که داده ها بصورت بیت بیت ذخیره میگردند که این امر باعث افزایش تراکم داده ها میگردد و باعث میشود ذخیره سازی داده ها بیشتر و بهتر صورت گیرد و کیفیت عملکرد هارد بالا رود.

هارد دیسک سیگیت
بررسی کامل هارد دیسک سیگیت

برند ای دی تا (Adata) :

چهارمین برند از حافظه های ذخیره سازی برند Adata هست.اگر دنبال هاردی مقاوم هستید قطعا انتخاب شما هارد ای دیتا خواهد بود. این دسته از هاردها به دلیل استفاده از سه لایه روکش سیلیکونی در برابر ضربه و سقوط از ارتفاع مقاوم هستند . اطلاعات شما حتی با سختترین ضربه به خطر نخواهند افتاد. به حدی که که ارتش ایالت امریکا این موضوع را تایید کرده است. این راهم بدانید که حتی با افتادن هاردتان در آب ، ذره ای آب در آن نفوذ نخواهد کرد. تا عمق 1.5 متری آب به مدت 30 دقیقه هیچ آبی داخل آن نفوذ نمیکند. بر اساس استاندارد های مشخص شده، گرد و خاک به داخل هارد ای دی تا نفوذ نخواهد کرد.

یکی از جالبترین طراحی های این برند جاگذاری کابل usb3 به دور هارد است که این خود از گم شدن کابل جلوگیری میکند. روی محفظه هارد چراغ led کار گذاشته شده که روشن بودن هارد را به شما نشان میدهد.

هارد ای دی تا
خرید هارد اکسترنال ای دی تا همراه کابل متصل به هارد

برند اپیسر(Apacer):

شرکت تایوانی اپیسر همسو با دیگر رقبای خود در این عصر از تکنولوژی تلاش کرد که بهترین نوع حافظه را به بازار عرضه دهد. همانند ای دی تا دارای مقاومت بالایی در برابر آب، شوک و سقوط از ارتفاع دارند.  کابل های usb3این هاردها روی هارد نصب شده اند که حمل و نقل انها را برایتان آسان میکند. قابل ذکر است که هاردهای اپیسر دارای استانداردهای نظامی از لحاظ مقاومت میباشد. ظاهری جذاب که بصورت نقطه ای روی آن کشیده شده که باعث جلوگیری از لغزندگی آن می شود.

هارد دیسک اپیسر
بررسی کامل هارد اپیسر

برند سیلیکون پاور(Silicone power):

شرکت سیلیکون پاور سری جدیدی از هارددیسک ها به اسم “آرمور” را به معنای ضد گلوله به بازار ارائه دادند. چرا که این هارد دیسک ها در برابر ضربه، آب، گرد و خاک، فشار و لرزش مقاوم هستند. آرمور پر فروش ترین هارد این شرکت میباشد. بدنه این هارد از پلاستیک فشرده(جنس بدنه از آلومینیوم ) میباشد که همین باعث شده نسبت به هاردهای دیگر کمی سنگین تر بنظر برسد. با تست هایی که در این باره انجام شده، این هاردها بخوبی خود را نشان داده اند. کابل رابط این سری از هارد دیسک ها USB 3.1 است و در عین حال با کابل های USB2.0  همخوانی دارند. جابجایی اطلاعات هم از این کابل ها صورت میگیرد. همچنین یک کابل بلند دیگر در کنار این این کابل داخل پک بسته بندی قرار گرفته تا نیازی به خریداری جداگانه آن نباشد.

هارد سیلیکون پاور
بررسی هارد دیسک سیلیکون پاور

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره میتوانید از طریق صفحه تماس با ما با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *